Pages

Monday 30 November 2015

-new office-

Assalamualaikum wbt..

Alhamdulillah thumma Alhamdulillah~

pejam mata pejam mata harini dah 30hb November.
esok dah 1 Disember.
Allahu cepat sangat2 masa berlalu.

hari ni dikejutkan dengan berita kematian arwah Yus Jambu, pelawak negara. Innalillahi wainna ilaihi raji'un. semoga arwah tergolong dalam kalangan roh-roh orang yang beriman.

" Sesungguhnya kematian itu sudah lama dalam rancangan ALLAH. Tinggal kita yang tak tahu bila, dimana, dengan cara yang bagaimana kita akan tinggalkan dunia ini.
moga kita terus bersedia untuk menghadapi kematian yg pasti."


****************************************************

ok..back to the main business~"new office"Alhamdulillah sekali lagi. habis je belajar, menganggur dlm 3 minggu, akhirnya dapatlah bekerja di sebuah syarikat di Sri Gombak. InshaAllah dapatlah bantu keluarga sedikit sebanyak.

sebelum dapat kerja tu, macam2 aku fikir, hmm bila la nak dapat kerja?
waktu tu, aku jd sedar bahawa rezeki ni semua kat tangan ALLAH.
maka aku perlu sedar yg aku perlulah USAHA,DOA dan TAWAKAL.

jadi, puaslah dek non isi jobstreet, mudah.com, masuk government site, isi cikgu ganti segala. 
ini part of usaha lillah.
lepastu doa mintak2 dapatlah keje cecepat. yelah, kita ni anak sulung. bila duduk rumah lama-lama ni, rasa macam tak sedap pulak. sedangkan banyak tanggungjawab yg menimpa bahu untuk diuruskan.

***************************
apa-apa pun, aku harap dengan pekerjaan baru ni dapatlah aku meringankan beban ayah yg kerja sorang2 tu..

:)

doakan aku selalu ya!

aamiin.

p/s : gambar dengan officemates baru~






No comments:

Post a Comment