Pages

Sunday 14 June 2020

NEW MANUSCRIPT #PCDR

Assalamualaikum wbt,
Saja nak up teaser dekat sini, aci tak? Hehe.
#ManuskripPCDR
RANDOM


“Apa yang kau cuit-cuit aku ni?” tingkah Hamdi. Mukanya sedikit tidak puas hati apabila soalannya tidak dijawab oleh Humaira.
“Apa? Siapa?” Hamdi menggerakkan kepalanya. Memandang arah muncung Humaira.
“Eh tu kan, pramugara missing in action tu. Kalau aku dapat, aku tumbuk sebiji dekat hidung yang macam lepas masuk silikon tu. Buruknya aku tengok,” komen Hamdi apabila pandangannya tertancap ke arah sepasang kekasih yang sedang seronok suap-menyuap aiskrim di tengah-tengah orang ramai.
“Mulut kau,” rendah suara Humaira menggeleng-gelengkan kepalanya. Apabila matanya membandingkan pasangan baru Firash, si pramugara yang pernah memberikan harapan padanya itu dengan diri sendiri, sesungguhnya ia adalah suatu perbandingan yang sangat ketara.
Bak langit dan bumi.  Bak gunung dan lautan. Pakaian sendat yang membaluti tubuh wanita itu jauh beza dengan dirinya yang selesa berkemeja longgar dan berseluar jeans potongan lurus.
Tapi..
‘Betulkah untuk menjadi kegilaan kaum lelaki, kita perlu dress up to impress?’ Humaira sekadar bermonolog di dalam hati. Dia sendiri tidak pasti dengan soalan yang bermain di dalam fikirannya. Jika cara berpakaian membuatkan seseorang terpikat, pasti orang itu mementingkan penampilan luaran daripada meneliti sikap dalaman. Hilang sentuhan dalam memperagakan pakaian hebat, apakah hilang jua alasan untuk menyayangi?

Sementara itu, pada sudut bertentangan, lelaki yang dilanggar tadi masih memandang ke arah Humaira. Melihatnya dengan penuh rasa yang mendalam.
Ada rasa rindu. Ada rasa amarah yang masih bersisa.
Namun untuk mendekati sekali lagi, dia tahu yang dia tidak mampu buat masa ini.

Tiiiittt..habis teaser..Okey tak agak-agak?


No comments:

Post a Comment